משלוחים מהירים חינם !!! לכל חלקי הארץ
צריכים עזרה ? שלחו לנו וואטספ

המרת מטבעות דיגיטליים ב-Ledger Live – מדריך

איך להמיר מטבעות דרך Ledger Live

Ledger Live, האפליקציה הנלווית לארנקי לדג'ר, מאפשרת לכן ולכם אפשרות להמיר (Swap) בין מטבעות דיגיטליים שונים, מתוך האפליקציה עצמה ובאופן שחוסך מכם את הצורך להעביר קודם את המטבעות לבורסות, חלפנים או מתווכים אחרים.

במדריך נתאר איך משתמשים בפיצ'ר הזה, צעד אחר צעד, נפרט על הסיכונים הכרוכים בהמרת מטבעות דיגיטליים דרך לדג'ר ובכלל, ונבחן את היתרונות והחסרונות של האפשרות הזאת.

מבוא – למה בכלל להמיר בין מטבעות דיגיטליים?

למה שתרצו להחליף בין מטבעות? יכולות להיות לכך כמה סיבות. 

ראשונה – כדי לקבל חשיפה לנכסים דיגיטליים בעלי פוטנציאל להניב לכם תשואה גבוהה יותר מהמטבעות שאתם מחזיקים עכשיו. 

שנייה – כדי לגדר את עצמכם מפני הפסדים ולהמיר נכסים תנודתיים לנכסים יציבים יותר, בין אם זה החלפת מטבעות של פרויקטים קטנים וצעירים למטבעות ותיקים כמו ביטקוין או אתריום, או כדי לממש רווחים באמצעות מכירת מטבעות קריפטו והמרתם למטבעות יציבים צמודי דולר כמו USDT או USDC. 

ייתכן גם שאתם רוצים לרכוש מוצר או שירות מסוים ולשלם עליו במטבע קריפטו שאתם לא מחזיקים כרגע, ואתם לא רוצים או לא מעוניינים לרכוש אותו תמורת פיאט, שקלים או דולרים.

לדג'ר מאפשרת לבצע את ההמרה באופן בטוח יחסית, ללא התעסקות עם גורמים אחרים והכל מתוך האפליקציה ובלי שהמטבעות עוזבים את הארנק, מלבד ברגע ההחלפה עצמו.

עם זאת חשוב להביא בחשבון גם את הסיכונים הכרוכים באפשרות הזאת, דרך לדג'ר ובכלל.

סיכון המיסוי

סיכון ראשון הוא דווקא מהצד של הדיווח והמיסוי. 

המרה בין מטבעות דיגיטליים נחשבת מבחינת הרשויות כאירוע מס בדיוק כמו מכירה של מטבעות דיגיטליים תמורת שקלים או דולרים. המשמעות היא שאם ביצעתם המרה במטבעות שאתם ברווח עליהם – תידרשו לשלם לפחות 25% מס על הרווח גם אם מבחינתכם לא מימשתם את הרווחים.

המצב הזה כבר גרם למשקיעים בלתי מנוסים להגיע למצב של חוב לרשות המסים שלא היה להם מאיפה לשלם. דוגמה איך סיטואציה כזאת יכולה לקרות: נניח שרכשתם מטבע A ב-10 שקל. בינתיים הערך של A עלה משמעותית, ועכשיו ההשקעה שלכם שווה 110 שקל. כל עוד אתם רק מחזיקים במטבע אתם לא חייבים בתשלום על הרווח. אבל אם תמכרו אותו תמורת מטבע B זה יהיה "אירוע מס", ועכשיו אתם חייבים לשלם 25 שקל מס. 

עכשיו נניח שמטבע B מאבד מערכו, והשווי של 110 שקל שהיה לכם יורד ל-0. אפילו שלא מימשת את ההשקעה לשקלים – אתם עדיין חייבים לרשות המסים 25 שקל, גם אם אין לכם מאיפה לשלם. 

היו משקיעים שמצאו את עצמם חייבים עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים למס הכנסה בגלל סיטואציות דומות. זה מצב מאוד לא נעים להיות בו, וחשוב מאוד שתהיו מודעים אליו כדי להימנע ממנו.

סיכון אובדן המטבעות

הסיבה העיקרית לרכוש ולהשתמש במכשירי לדג'ר היא שזו הדרך הבטוחה ביותר להחזיק במטבעות דיגיטליים. ארנק חומרה מאפשר לכם לקבל ולשלוח מטבעות ללא סיכון של חשיפת המפתחות הפרטיים. אולם ככל שמגוון הפעולות שניתן לבצע גדל כך גם מתרבות נקודות החולשה הפוטנציאליות שהאקרים עלולים לנצל, או הסיכונים לבאגים בקוד ותקלות אחרות.

חשוב לציין שעד היום ארנקי לדג'ר, כולל אפשרות ה-Swap, מעולם לא נפרצו והסיכונים האלה הם תיאורטיים לחלוטין, ובתקווה גם יישארו כאלה. אבל אם אתם מחזיקים סכומים משמעותיים על מכשירי הלדג'ר שלכם ובמקביל מבצעים פעולות מורכבות כמו המרה בין מטבעות הסיכון להאקינג קיים, קטן ככל שיהיה.

אם אתם רוצים להימנע לחלוטין מסיכון כזה בלי לוותר על היכולת הזאת שמאפשרת לדג'ר, ייתכן שכדאי לכם להשקיע בארנק חומרה אחד שישמש בלעדית לאחזקה של הנכסים שלכם, ובארנק לדג'ר נוסף שבו תשתמשו להמרות ולפעולות מורכבות אחרות, ובו תחזיקו את הנכסים שבהם תרצו לסחור. ייתכן שלרובכם זה אמצעי זהירות מוגזם ותעדיפו פשוט לסמוך על המוניטין והאמינות שלדג'ר הרוויחו במהלך השנים מתוך מחשבה על כך שהסיכון לאובדן המטבעות בשל חולשת אבטחה או באג נמוך מאוד. זאת החלטה שקולה והגיונית, הכל תלוי באופן ניהול הסיכונים שלכם.

איך להמיר מטבעות דרך Ledger Live

עכשיו כשאתם מודעים לסיכונים של המרת מטבעות, בואו נלמד על איך עושים זאת דרך לדג'ר.

  1. הפעילו את אפליקציית Ledger Live, חברו את הארנק שלכם והזינו את ה-PIN Code. 
  2. אם חלף זמן מאז הפעם האחרונה שהשתמשתם בלדג'ר שלכם, ייתכן ותצטרכו להשלים עדכוני תוכנה קודם
  3. אחרי שהשלמתם את העדכונים, בתפריט הצד בחרו באפשרות Swap, או – מתוך החשבון לחצו על כפתור ה-Swap שיופיע מתחת לשם הארנק
איך להמיר מטבעות דרך Ledger Live
  1. תחת "Exchange" מהשדה "From" בחרו את המטבע שתרצו להחליף מהחשבון שממנו תרצו להוציא את המטבעות – ביטקוין, אתריום, USDC, סולאנה וכו'. בדוגמה שלנו, נמיר אתריום תמורת USDC על רשת אתריום מחשבון בשם Cryptoman Walle
    שימו לב שהמטבע הראשי של הרשת, לדוגמה – ETH על אתריום, SOL על סולאנה – מופיע לצד שם החשבון ולא כמטבע בפני עצמו כמו שמופיעים הטוקנים על אותה הרשת. פשוט תקליקו על שם החשבון ומשם תוכלו להוציא את המטבעות.

  2. לצד השדה "To" בחרו את המטבע שתרצו לקבל. שימו לב שאתם בוחרים את המטבע על הרשת הרלוונטית! אם תנסו להעביר מטבעות לרשת אחרת אתם עלולים לאבד גישה למטבעות שלכם לנצח.


  3. הזינו את הסכום שברצונכם להמיר. אם אתם מעוניינים להמיר את כל המטבעות שבחשבון, לחצו על Max. במקרה שלנו נמיר 0.005 ETH תמורת כ-11 USDC



    שימו לב: את העמלות
    תידרשו לשלם במטבע של הבלוקצ'יין שממנו אתם מוציאים את המטבעות, ולכן ודאו קודם שאתם מחזיקים כמות מספקת של מטבעות של הבלוקצ'יין שעליו אתם מבצעים את הפעולה כדי שתוכלו להשלים אותה.
    במקרה שלנו אנחנו עובדים על רשת אתריום, ולכן את העמלות נשלם במטבע ETH. אם היינו פועלים על רשת סולנה את העמלות היינו צריכים לשלם ב-SOL, על קרדנו המטבע המשמש לעמלות הוא ADA וכן הלאה.

    כמו כן, אם אתם מעוניינים להמיר את כל המטבעות המשמשים לעמלות כמו ETH באמצעות סימון אפשרות ה-Max תיקלעו למצב שלא תוכלו לשלם את העמלות הנדרשות כדי להוציא את הטוקנים שתקבלו, ולמעשה הכסף שלכם יהיה תקוע עד שתעבירו אל חשבונכם עוד ETH ממקור אחר. לכן הישמרו מלסמן Max כשאתם ממירים את המטבע המשמש לתשלום העמלות.
  4. גללו לתחתית המסך. שם תקבלו מגוון אפשרויות מתקדמות לבחירה. להלן המשמעויות שלהן:
    Centralised: ההמרה תתבצע מבורסות ריכוזיות בלבד
    Decenrlised: ההמרה תתבצע מבורסות מבוזרות בלבד (כאלה הפועלות על חוזים חכמים כמו Uniswap)
    Floating rate: שער המרה דינמי, כלומר – השער יכול להשתנות בין רגע אישור הטרנזקציה לזמן הביצוע.

Fixed rate: שער המרה מקובע. כלומר – השער לא ישתנה מרגע אישור הטרנזקציה לזמן הביצוע. לרוב תמורת הוודאות הזאת השער יהיה מעט יותר גבוה מהשער הדינמי.
לכל אחת מהאפשרויות האלה יתרונות וחסרונות. בעיקרון השירות של לדג'ר לייב יודע לבחור עבורכם את האופציה המשתלמת ביותר מבחינת עמלות ושער המרה, אז אלא אם אתם משתמשים מתקדמים עדיף פשוט לא לגעת בהן ולהישאר עם ברירת המחדל של האפליקציה.
מתחת לאפשרויות מתקדמות תראו רשימה של בורסות שדרכן תבוצע ההמרה. גם כאן – לדג'ר לייב יודעת לבחור את האפשרות המשתלמת ביותר, לכן למשתמש הממוצע מומלץ פשוט להמשיך הלאה באמצעות לחיצה על Exchange

  1. כעת תועברו לשירות שדרכו תבוצע ההמרה עצמה. במקרה שלנו, מדובר בבורסה המבוזרת ParaSwap:

  2. גללו לתחתית העמוד, ולחצו על Review Trade לצפות בפרטי העסקה:


  3. ודאו ששער ההמרה לא השתנה באופן שפוגע בכדאיות העסקה בזמן שחלף מאז שהתחלתם את הפעולה, ושיש בארנקכם מספיק מטבעות לתשלום עמלות גם עבור טרנזקציה נוספת כמו הוצאת המטבעות בהמשך, כדי שלא תגיעו למצב שהטוקנים שרכשתם תקועים בארנק
    לאחר מכן אשרו את הטרנזקציה:


  4.  לחצו Continue, ואשרו את הטרנזקציה ממכשיר הלדג'ר שלכם. ייתכן שבינתיים המכשיר ננעל, ותידרשו להזין שוב את קוד ה-PIN ולהפעיל את האפליקציה הרלוונטית מתוך המכשיר.
  5. אשרו את ההמרה, המתינו לאישור מהרשת (זה יכול לארוך בין כמה דקות לחצי שעה ואף יותר בזמני עומס), וזהו – ההמרה בין המטבעות הושלמה!


  6. חזרו לחשבונכם, ושם תראו את המטבעות שהתקבלו תחת "Latest operations":

עכשיו, לשם ההדגמה, נחליף את כל ה-USDC שברשותנו חזרה ל-ETH:

  1. נחזור לחלון ה-Swap. נבחר ב-USDC על אתריום בשדה From ו-Etheruem בשדה To. נלחץ על Max, ונאשר:

     
  2. במקרה של המרת טוקנים כמו USDC (או כל מטבע אחר שהוא לא ETH) דרך בורסה מבוזרת כמו 1Inch או ParaSwap (במקרה שלנו) נידרש גם לאשר מהארנק את הוצאת המטבעות מראש. נלחץ Unlock USDC:


  3. נאשר את ההוראה להוציא את המטבעות במסך הראשי, ולאחר מכן גם במכשיר הלדג'ר


  4. נמתין לאישור
  5. לאחר שאישרנו את הוצאת הטוקנים מהארנק, נאשר את ההמרה עצמה:


  6. נמתין לאישור:


  7. זהו, ההמרה אושרה, וכעת ה-USDC הוחלפו ב-ETH:

סיכום

המרת בין מטבעות דרך לדג'ר לייב היא אולי אינה הפעולה הפשוטה והקלה ביותר, אבל עבור משתמשים מסוימים היא יכולה לספק שלוות הנפש בשל הידיעה שהמטבעות עוזבים את ארנקכם למינימום זמן הנדרש וכך אתם מצמצמים גם את התלות בגורמים מתווכים כמו בורסות או חלפנים.

מדריך זה נכתב על ידי קריפטומן, היבואן הרשמי והגדול בישראל של לדג'ר, טרזור, קריפטוסטיל ומיטב אמצעי אבטחת הקריפטו בעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן